• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Jarek Kościelny - Blog

O wszystkim i o niczym.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28

Kategorie postów

  • na tropie cba... (14)
  • ogólna i o niczym. (15)
  • polityka (13)
  • przetargi (9)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Archiwum

  • Styczeń 2022
  • Październik 2021
  • Maj 2021
  • Kwiecień 2021
  • Luty 2021
  • Styczeń 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Październik 2020
  • Wrzesień 2020
  • Sierpień 2020
  • Lipiec 2020
  • Czerwiec 2020

Najnowsze wpisy, strona 2

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >

Przetargi niezgodne z prawem zamówień publicznych...

Kilka dni temu (27 stycznia 2021r.) pisałem o tym jak Policja organizuje przetargi na przykładzie KWP Olsztyn. (Link do tekstu)

 

KWP Olsztyn już 28 stycznia 2021r. poinformował wszystkich o unieważnieniu postępowania.

 

 

 

W tym miejscu należy KWP Olsztyn złożyć gratulacje za podjęcie takiej decyzji. Osobiście nie spodziewałem się, że tak szybko i tak zdecydowanie postąpią.

 

Pisałem na Twitterze, że jest to bardzo poważny problem. Może on bowiem dotyczyć aż 250 przetargów.

 

Dzisiaj opiszę do jakich skutków może doprowadzić prowadzenie przetargów niezgodnie z PZP.

 

Postaram się to opisać na przykładzie przetargu organizowanego przez Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (SKW) na dostawę samochodów osobowych. (Link do przetargu SKW)

 

SKW prowadzi ten przetarg także niezgodnie z interpretacją Urzędu Zamówień Publicznych.

 

Pierwotnie składanie ofert miało nastąpić 5 lutego 2021r., jednak 2 lutego 2021r. SKW zmieniła termin składania ofert na 9 lutego 2021r.

Jak widać po składanych pytaniach, to jest zainteresowanie tym przetargiem ze strony potencjalnych wykonawców.

 

Teraz przejdę do możliwych skutków dalszego prowadzenia tego przetargu.

 

Wariant I

 

Załóżmy teraz, że 9 lutego 2021r. nastąpi otwarcie ofert. W wyniku tego otwarcia okazuje się, że oferty złożyło 3 wykonawców.

1. oferta na kwotę (przykładowo) 100 zł

2. oferta na kwotę (przykładowo) 105 zł

3. oferta na kwotę (przykładowo) 110 zł

 

W tym momencie zarówno oferent 2 jak i oferent 3 mogą złożyć skargę do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO), że SKW prowadzi przetarg niezgodnie z interpretacją UZP. Mając na uwadze tą interpretacje, to KIO raczej nie będzie miało innej możliwości, jak tylko potwierdzić stawiany zarzut i unieważnić ten przetarg.

 

Wariant II

 

Załóżmy teraz, że SKW dokonuje wyboru oferty nr 1.

 

W tym momencie zarówno oferent 2 jak i oferent 3 mogą złożyć skargę do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO), że SKW prowadzi przetarg niezgodnie z interpretacją UZP. Mając na uwadze tą interpretacje, to KIO raczej nie będzie miało innej możliwości, jak tylko potwierdzić stawiany zarzut i unieważnić ten przetarg.

 

Tutaj jednak dochodzi następny problem, ponieważ oferent nr 1 po unieważnieniu przetargu może wystąpić do SKW z wnioskiem o odszkodowanie z tytułu utraconych korzyści.

 

Wariant III

 

Załóżmy, że cały przetarg zostaje zrealizowany do końca (wraz z dostawą i zapłatą)

 

W tym momencie Prokuratura może wszcząć postępowanie, conajmniej z art 231 KK (przekroczenie uprawnień, niedopełnienie obowiązków), przeciwko osobom odpowiedzialnym za przeprowadzenie przetargu.

 

Oczywiście opisane przeze mnie warianty mogą, ale nie muszą się zdarzyć. W tym miejscu trzeba mieć jednak na uwadze, że:

- takich przetargów może być nawet ponad 250

- jest kryzys i dużo firm walczy o każdy kontrakt, by przetrwać

- Prokuratura (ręcznie sterowana) może w łatwy sposób oskarżyć organizatorów przetargu

 

 

CDN...

07 lutego 2021   Dodaj komentarz
przetargi  

Oświadczenie Kaczyńskiego ws respiratorów...

Przedwczoraj - 29 stycznia 2021r. - na stronie gov.pl ukazało się "Oświadczenie Wiceprezesa Rady Ministrów, Przewodniczącego Komitetu ds. Bezpieczeństwa Narodowego i spraw Obronnych Jarosława Kaczyńskiego"

 

 

Jest to bardzo zdumiewające oświadczenie. 

W moim artykule pokażę Czytelnikom na podstawie dokumentów uzyskanych i opublikowanych przez sieć obywatelską Watchdog Polska jak Ministerstwo Zdrowia przy realizacji umowy na respiratory złamało conajmniej kilka przepisów prawa.

 

Dokumenty udostępnione przez Watchdog Polska to:

- Umowa Ramowa Nr AD.252.9.2020

- "Faktury" (dlaczego w cudzysłowiu dojdziemy później)

- Protokoły odbioru

- Oświadczenie

 

Nie będę opisywał każdego aspektu, który jest niejasny. W tym celu pozwolę sobie wysłać listę pytań do Ministerstwa Zdrowia.

Jednak na końcu zamieszczę wszystkie pytania, by każdy Czytelnik mógł także sam wysłać pytania.

 

Zacznijmy zatem od umowy ramowej

 

 

Jak widzimy, umowa została podpisana w Warszawie, w dniu 14 kwietnia 2020r.

Miejscowość oraz data będą bardzo ważne w późniejszej części, przy opisie "faktur".

 

 

W związku z tym, że nie ma udostępnionej treści pełnomocnictwa dla Pana Cieszyńskiego, to nie można ani potwierdzić, ani zaprzeczyć, że Pan Cieszyński był uprawniony do podpisania umowy o wartości 250 milionów złotych. 

 

 

W tym miejscu należy wskazać, że Prokuratoria Generalna wydała wzory postanowień umów w zakresie oznaczenia stron (Link do tekstu na stronie Prokuratorii Generalnej), w którym to Prokuratoria wskazuje, jak powinno wyglądać oznaczenie w przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. 

 

 

Tutaj widzimy, że w umowie ramowej w przeciwieństwie do wzoru nie ma podanego kapitału zakładowego spółki E&K.

 

Co prawda Prokuratoria Generalna zaznacza, że:

 

 

Nie było by w tym nic nadzwyczajnego. Wszak każdy szybko może sobie w KRS sprawdzić wysokość kapitału zakładowego spółki E&K.

 

 

Mając na uwadze, że wartość umowy ramowej wynosi 250 milionów złotych, a wysokość kapitału zakładowego wynosi 1,6 miliona złotych, to brak wpisania kapitału zakładowego w umowie ramowej nabiera olbrzymiego znaczenia, ponieważ w tym miejscu zastosowanie ma art. 230 Kodeksu Spółek Handlowych.

 

 

Umowa ramowa przewyższa wysokość kapitału zakładowego ponad 150 razy.

 

Co prawda ustawodawca dopuścił zmianę tej treści w umowie spółki, ale już w tym miejscu napotykamy na pierwsze złamanie przepisów, ponieważ w umowie ramowej nie ma wzmianki o tym, że umowa spółki E&K ma zmieniony lub wyłączony zakres art. 230 KSH, a jeśli w umowie spółki nie ma takowych zapisów, to w umowie ramowej brakuje załączonej uchwały wspólników spółki E&K zezwalającej zarządowi na podpisanie umowy o takiej wartości.

 

 

 

Co prawda Ministerstwo Zdrowia przywołuje specustawę COVID-19 na mocy której omija przepisy Prawa Zamówień Publicznych (PZP) i tłumacząc to medialnie potrzebą szybkiej realizacji zamówienia.

W tym miejscu należy podkreślić, że PZP zawiera kilka zapisów pozwalających zarówno przyśpieszyć postępowanie jak i wyłączyć przepisy PZP.

Moim zdaniem jednak - podkreślam moim zdaniem - Ministerstwo Zdrowia chciało ominąć przepisy PZP z innego powodu. Mając na uwadze, że umowa ramowa opiewa na kwotę 250 milionów złotych, to w przypadku zastosowania PZP wchodzimy znowu w kompetencje podstawowe Prokuratorii Generalnej (Link do kompetencji podstawowych PG)

 

 

Wynika z tego, że w przypadku stosowania PZP, to cały "kontrakt" Ministerstwa Zdrowia byłby "nadzorowany" przez Prokuratorię Generalną.

 

Tyle wstępem umowy ramowej.

 

Przejdźmy zatem do dokumentów oznaczonych jako "Faktury". Jako przykład wklejam tylko jedną z czterech udostępnionych przez Watchdog Polska "faktur".

 

 

Widzimy tutaj, że "faktura" została wystawiona w ten sam dzień w którym nastąpiło podpisanie umowy ramowej. Mając na uwadze, że umowa ramowa została podpisana w Warszawie, a "faktura" została wystawiona i podpisana w Lublinie i w ten sam dzień, to może to budzić wątpliwości, ponieważ zgodnie z umową pomiędzy podpisaniem umowy ramowej a fakturą musiała być jeszcze oferta, weryfikacja i akceptacja oferty.

Ponadto w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług powyższy dokument nie jest Fakturą. Dla zobrazowania przytoczę część art. 106e wspomnianej ustawy, gdzie Czytelnicy od razu zobaczą, że ten dokument nie może nosić określenia Faktura.

 

 

Mając na uwadze fakt, że spółka E&K jest polskim podmiotem gospodarczym, to zastanawiające jest, dlaczego spółka E&K nie pisze "Faktura" w języku polskim.

 

Teraz lista pytań i wniosków w ramach dostępu do informacji publicznej (dziennikarze mają jeszcze dodatkowo uprawnienia wynikające z prawa prasowego) dotyczące tych dostępnych ogólnie dokumentów. Niektóre z tych pytań mogą być także skierowane do CBA, PG, spółki E&K i innych.

 

1. Czy umowa ramowa została podpisana w siedzibie Ministerstwie Zdrowia, czy w innym miejscu (podanie instytucji i adresu)?

2. Jeśli umowa ramowa została podpisana w siedzibie Ministerstwa Zdrowia, to proszę o podanie godziny wejścia i wyjścia przedstawiciela spółki E&K.

3. Proszę o udostępnienie pełnomocnictwa dla Pana Janusza Cieszyńskiego. Jeśli ze względów prawnych nie jest możliwe przekazanie całego pełnomocnictwa, to proszę o informację kto udzielił tego pełnomocnictwa oraz co wchodzi w zakres tego pełnomocnictwa.

4. Mając na uwadze, że wartość umowy ramowej wynosi 250 milionów złotych, a wysokość kapitału zakładaowego spółki E&K wynosi 1,6 miliona złotych, to proszę o informacje, dlaczego nie ma w umowie ramowej odniesienia do art. 230 kodesku spółek handlowych?

5. Odnosząc się do § 1 ust. 1 umowy ramowej proszę o udostępnienie wszelkich ofert spółki E&K przekazanych Ministerstwu Zdrowia, wraz z wskazaniem formy oraz godziny przekazania tych ofert (mail, biuro podawcze).

6. Odnosząc się do § 1 ust. 2 umowy ramowej proszę o informację, czy Zamawiający wniósł uwagi do którejś z ofert wskazanych w pkt. 5?

7. Odnosząc się do § 1 ust. 3 umowy ramowej proszę o informacje, które z ofert wskazanych w pkt. 5 zostały zaakceptowane przez Zamawiającego. Proszę o podanie także daty i godziny wysłania maila z akceptacją każdej poszczególnej oferty do spółki E&K. Proszę także o podanie informacji, jaki numer umowy wykonawczej posiadają poszczególne akceptacje.

8. Odnosząc się do § 2 ust. 3 umowy ramowej proszę o informacje, czy dokumenty przekazane przez spółkę E&K i opisane jako "ProFormaInvoice" lub "Invoice" to oferty w rozumieniu § 1 ust. 1 umowy ramowej? Jeśli tak, to proszę o informacje, dlaczego nie zawierają wszystkich informacji zawartych w § 2 ust 3 umowy ramowej?

9. Odnosząc się do § 3 ust. 1 umowy ramowej proszę o informacje, czy dokumenty przekazane przez spółkę E&K i opisane jako "ProFormaInvoice" lub "Invoice" to Faktury?

10. Jeśli odpowiedź na pkt. 9 jest twierdząca, to proszę o informacje kto i kiedy w imieniu Zamawiającego przyjął i zatwierdził te Faktury?

11. Odnosząc się do § 3 ust. 1 umowy ramowej proszę o informacje, kiedy (data) i na podstawie jakich faktur (numer faktury, data wystawienia, data otrzymania) Zamawiający dokonywał płatności. 

12. Odnosząc się do § 3 ust. 1 umowy ramowej, to proszę o informacje, czy Zamawiający dokonywał przedpłat na rzecz spółki E&K do poszczególnych umów wykonawczych? Jeśli tak, to proszę o podanie dat i kwot tych przedpłat.

13. Odnosząc się do § 3 ust. 2 i 3 umowy ramowej, to proszę o przekazanie wszelkich faktur wystawionych Zamawiającemu zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności zgodnie z art. 106e ustawy o podatku od towarów i usług, a wystawionych przez spółkę E&K.

14. Odnosząc się do § 3 ust. 4 umowy ramowej, to proszę o informacje, czy rachunek bankowy wskazany w umowie ramowej jest zgodny z rachunkiem wskazanym na tzw. "białej liście" podatników VAT?

15. Odnosząc się do § 5 ust. 1 pkt 1 umowy ramowej, to proszę o informacje, kiedy i w jakiej formie spółka E&K zgłosiła gotowość do dokonania odbioru dostarczonych towarów objętych umową wykonawczą?

16. Odnosząc się do § 6 ust. 1 pkt 5 umowy ramowej, to prosze o informacje, dlaczego Zamawiający żądał przeprowadzenia szkolenia z zakresu obsługi w języku angielskim, a nie polskim?

17. Odnosząc się do § 8 umowy ramowej, to proszę o informacje, czy, a jeśli tak, to kiedy Zamawiający wzywał lub ponaglał wykonawcę do realizacji umowy w terminach zgodnych z umową wykonawczą lub umowami wykonawczymi?

18. Odnosząc się do § 8 umowy ramowej, to prosze o informacje, czy, a jeśli tak, to kiedy Zamawiający odstąpił od umowy? Proszę także o informacje, czy odstąpienie dotyczyło poszczególnych umów (których) wykonawczych, czy umowy ramowej?

19. Odnosząc się do § 9 umowy ramowej, to prosze o informacje, czy Zamawiający wysyłał wykonawcy informacje, że będzie naliczał kary umowne za nieterminową realizację?

20. Proszę o informacje, jakie formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy stosował Zamawiający wobec wykonawcy?

21. Proszę o informacje, jakie formy zabezpieczenia stosował Zamawiający względem wykonawcy, a dotyczące dokonywanych przedpłat?

22. Proszę o informacje, kiedy i w jakiej formie wykonawca zgłosił chęć zamiany respiratorów Boaray 5000D na Draeger Savina 300?

23. Proszę o informacje, kto, kiedy i w jakiej formie zatwierdził zamianę wskazaną w pkt 23?

 

Myślę, że większość tych pytań została już zadana. Przypominam także, że powyższa lista pytań dotyczy tylko wskazanych na początku dokumentów i nie jest ona wyczerpana (nasuwają się kolejne). 

 

CDN...

30 stycznia 2021   Dodaj komentarz
polityka  

Jak Policja organizuje przetarg

16 stycznia 2021r. napisałem na Twitterze, że tylko w grudniu 2020r. i 15 dniach stycznia 2021r. Policja ogłosiła przetargi na conajmniej 890 pojazdów.

 

Na szczególną uwagę zwróciłem przy przetargu organizowanym przez KWP (Komenda Wojewódzka Policji) Olsztyn na 110 szt. hybryd oraz 240 szt. w opcji. (Link do przetargu KWP)

 

Przeglądając SIWZ zwróciłem uwagę na podstawę prawną, na jakiej KWP Olsztyn prowadzi to postępowanie.

 

 

W dokumentach SIWZ KWP Olsztyn widnieje data 31.12.2020r.

 

 

Nie było by w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że 1 stycznia 2021r. weszło w życie nowe Prawo Zamówień Publicznych (ustawa z dnia 11 września 2019r. - Prawo Zamówień Publicznych).

 

Natomiast ogłoszenie o zamówieniu publicznym okazało się 5 stycznia 2021r w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (DDUE).

 

Urząd Zamówień Publicznych zamieścił na swojej stronie interpretację na ten temat, pod tytułem "Moment wszczęcia postępowania a możliwość prowadzenia postępowania". Interpretacja na dzień 8 stycznia 2021r. (Link do interpretacji UZP)

Najważniejsza część tej interpretacji brzmi następująco:

 

 

KWP Olsztyn jednak dalej prowadzi postępowanie niezgodnie z prawem, o czym świadczą odpowiedzi na pytania potencjalnych oferentów, np. z 25 stycznia 2021r.

 

 

Mając powyższe na uwadze napisałem dzisiaj maila do Urzędu Zamówień Publicznych (do wiadomości KWP Olsztyn) następującej treści:

 

 

 

Zobaczymy, czy UZP lub KWP zareaguje.

 

CDN...

27 stycznia 2021   Dodaj komentarz
przetargi  

SUDOP prowadzony przez UOKiK

Przy pisaniu tekstu do Pomocy publicznej otrzymanej przez spółki z grupy PKN ORLEN (Link do tekstu) natrafiłem na kilka ciekawostek (śmiesznych i chwilami przerażających) w systemie SUDOP.

 

SUDOP to System Udostępniania Danych O Pomocy Publicznej prowadzony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Na wstępie od razu zaznaczam, że UOKiK odrzuca od siebie wszelką odpowiedzialność za prowadzenie SUDOP.

 

 

Po przeczytaniu tych ciekawostek poniżej moi Czytelnicy nie będą zdziwieni, że UOKiK odrzuca od siebie wszelką odpowiedzialność za SUDOP.

 

 

1. Brak przedsiębiorcy w bazie przedsiębiorców

 

Wyszukiwarka SUDOP działa na podstawie NIP przedsiębiorstwa / spółki.

 

I tak dla przykładu Kopalnia Soli Lubień Sp. z o. o. (grupa PKN ORLEN) posiada NIP 5252580436

 

Po wpisaniu tego NIP w wyszukiwarkę pojawia się informacja, że "brak przedsiębiorcy w bazie przedsiębiorców".

 

 

Zastanawiające jest skąd SUDOP ma bazę przedsiębiorców, ponieważ wszystkie dostępne internetowe serwisy gospodarcze posiadają tą spółkę w swojej bazie. Interesujące jest także to, że powyższa spółka to nie jest jedyny przypadek. Takich przypadków jest - w mojej opiniii - dość dużo.

 

 

2. Zamiana numeru NIP

 

Ten przypadek jest dużo bardziej bulwersujący i przerażający, ponieważ w SUDOP pod NIP'em konkretnej spółki figuruje np. osoba fizyczna. 

 

I tak Bank Gospodarstwa Krajowego posiada NIP 5250012372

 

 

Natomiast według SUDOP, to pod tym NIP kryje się niejaki Domiański Krzysztof

 

 

Jest to przerażające, ponieważ w SUDOP nie są pokazywane faktyczne, tylko fałszywe dane. Co więcej, to według SUDOP pod tym samym NIP jest zarówno - w tym przypadku - instytucja, jak i osoba fizyczna.

 

By pokazać, że nie jest to odosobniony przypadek, poniżej dwa zdjęcia. Alior Bank S.A który zamienia się w Jokiel Marcin.

 

 

Tak więc kolejny przykład, że nie jest to odosobniony przypadek.

 

 

3. Podmioty, które nie składają informacji

 

Źrodłem informacji w SUDOP są sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej

 

 

Poniżej treść art. 32 wskazanej ustawy

 

 

Moi czytelnicy na pewno pamiętają tekst o próbie zamiatania przez rzeszowską delegaturę CBA pod dywan nieprawidłowości w Urzędzie Miasta w Kolbuszowej. (Link do tekstu)

 

Pozwoliłem więc sobie sprawdzić, jak Urząd Miasta w Kolbuszowej wypełnia swoje ustawowe obowiązki.

 

Jako przykład wziąłem fundację, która otrzymała w ostatnich latach pomoc publiczną w postaci umorzenia podatku od gruntów i budynków.

 

 

A teraz wydruk z SUDOP na temat wskazanej fundacji.

 

 

Z tego wynika, że faktycznie fudacja otrzymywała pomoc publiczną w latach 2012-2018r. Natomiast Urząd Miasta w Kolbuszowej nie wypełniał swojego obowiązku i nie zamieszczał tej informacji w sprawozdaniach.

 

Miłej niedzieli

 

CDN...

23 stycznia 2021   Dodaj komentarz
ogólna i o niczym.  

Pomoc publiczna dla grupy PKN Orlen

Mając na uwadze liczne wypowiedzi Prezesa PKN Orlen, Pana Daniela Obajtka, o tym, jak bardzo spółki z grupy PKN Orlen są zaangażowane w pomoc państwu polskiemu w czasie epidemi COVID-19, pozwoliłem sobie sprawdzić ile spółki z grupy PKN Orlen same uzyskały pomocy publicznej od 1 stycznia 2020r.

 

W skład grupy PKN Orlen na dzień 31 grudnia 2019r. wchodziło 68 spółek, w tym 58 spółek zależnych.

 

Moja "weryfikacja" obejmuje polskie spółki podane w raporcie zintegrowanym za 2019r. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można wnioskować, że spółki zagraniczne także otrzymały pomoc publiczną w krajach zarejestrowania. Niemniej jest to moje przypuszczenie, ponieważ nie będę tego weryfikował w każdym kraju.

 

Nie weryfikowałem także, czy podane spółki nie posiadają kolejnych spółek - córek, co jest bardzo możliwe.

 

Opis "Brak otrzymanej pomocy publicznej" oznacza, że na stronie UOKiK nie ma wykazanej pomocy publicznej lub (co zastanawiające) na stronie UOKiK nie ma spółki o takim NIP (na ten temat zrobię osobny któtki wpis na blogu). 

 

Zaczynamy

 

1. PKN ORLEN S.A. - NIP: 7740001454

 

Otrzymana pomoc publiczna - 12.603.601,88 PLN

 

 

2. ORLEN Asfalt Sp. z o. o. - NIP: 6281876045

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

3. ORLEN POŁUDNIE S.A. - NIP: 6280000977

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

4. ORLEN Oil Sp. z o. o. - NIP: 6751190702

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

5. ANWIL S.A. - NIP: 8880004938

 

Otrzymana pomoc publiczna - 7.678.731,00 PLN

 

 

6. IKS Solino S.A. - NIP: 5560800684

 

Otrzymana pomoc publiczna - 1.688.754,62 PLN

 

 

7. ORLEN Paliwa Sp. z o. o. - NIP: 8141019514

 

Otrzymana pomoc publiczna - 129.900,00 PLN

 

 

8. Ship - Service S.A. - NIP: 8510307492

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

9. Kopalnia Soli Lubień Sp. z o. o. - NIP: 5252580436

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

10. Baltic Power Sp. z o. o. - NIP: 5272668625

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

11. Basell ORLEN Polyolefins Sp. z o. o. - NIP: 7742745992

 

Otrzymana pomoc publiczna - 3.889.574,63 PLN

 

 

12. Basell ORLEN Polyolefins Sprzedaż Sp. z o. o. - NIP: 5262710975

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

13. Energomedia Sp. z o. o. - NIP: 6281875399

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

14. Konsorcjum Olejów Przepracowanych - Organizacja Odzysku S.A. - NIP: 6842276912

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

15. ORLEN Koltrans Sp. z o. o. - NIP: 7742658299

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

16. ORLEN Eko Sp. z o. o. - NIP 7742816522

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

17. ORLEN Aviation Sp. z o. o. - NIP: 5221776204

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

18. ORLEN Serwis S.A. - NIP: 7743221601

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

19. ORLEN Centrum Serwisowe Sp. z o. o. - NIP: 7542673302

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

20. ORLEN Budonaft Sp. z o. o. - NIP: 6750002101

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

21. ORLEN Upstream Sp. z o. o. - NIP: 5222808691

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

22. FX Energy Poland Sp. z o. o. - NIP: 5212751481

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

23. ORLEN Administracja Sp. z o. o. - NIP: 7742894628

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

24. ORLEN Ochrona Sp. z o. o. - NIP: 7742396528

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

25. ORLEN Laboratorium S.A. - NIP: 7742743094

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

26. ORLEN Projekt S.A. - NIP: 7742372663

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

27. ORLEN Centrum Usług Korporacyjnych Sp. z o. o. - NIP: 7742937208

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

28. Płocki Park Przemysłowo - Technologiczny S.A. - NIP: 7742816545

 

Otrzymana pomoc publiczna - 16.184,00 PLN

 

 

29. Centrum Edukacji Sp. z o. o. - NIP: 7742502290

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

30. ORLEN Usługi Finansowe Sp. z o. o. - NIP: 5223159438

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

31. Sigma BIS S.A. - NIP: 5272731826

 

Brak otrzymanej pomocy publicznej

 

 

Na 32 polskie spółki podane w raporcie zintegrowanym PKN ORLEN za 2019r., 6 spółek otrzymało tylko w 2020r. pomoc publiczną.

 

Pomoc publiczna otrzymana przez spółki z grupy PKN ORLEN wyniosła 26.006.746,13 PLN.

 

PKN ORLEN podaje, że w grupie zatrudnionych jest ponad 22.000 osób. Oznacza to, że na każdą zatrudnioną osobę PKN ORLEN otrzymał pomoc publiczną w wysokości prawie 1.200 PLN w 2020r.

 

Miłego weekendu wszystkim

 

CDN... 

 

 

 

21 stycznia 2021   Dodaj komentarz
ogólna i o niczym.  
< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >
Jarek_koscielny | Blogi