Tak IAS ustawia przetarg pod AUDI-VW
Tym razem przeczytacie Państwo fakty, jak Izba Administracji Skarbowej ustawia przetarg pod konkretne modele. Przeczytacie także fakty, które nie znalazły się (przynajmniej nie widziałem) w żadnych mediach.
We wtorek napisałem na Twitterze o przetargu ogłoszonym przez Izbę Administracji Skarbowej w Warszawie dotyczącym zakupu 32 sztuk aut.
W środę i czwartek mogliśmy przeczytać w wielu mediach (Fakt, Dziennik, Interia.pl, i wielu innych) o tym, że IAS chce kupić 12 supersportowych hatchbacków "hot-hatchy", gdzie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia została tak napisana, że spełnić wszystkie parametry może tylko Audi S3.
W Dziennik.pl można było dodatkowo przeczytać, że przetarg wygląda jak robiony pod grupę VW-AUDI.
Przetarg został podzielony na 4 części. Opiszę każdą część osobno.
Część I i II jest identyczna, więc opis zrobię tylko dla części I
W części I IAS chce przeznaczyć na zakup 8 sztuk hatchbacków kwotę 800.000 zł brutto, czyli 100.000 zł brutto za 1 auto.
IAS pozostawiła sobie także opcję na zakup 2 sztuk dodatkowych w tej części.
Kryteria zostały tak opisane, że spełnić je może tylko jeden konkretny model dostępny na polskim rynku.
Z powyższych parametrów nie spełniają conajmniej jednego następujące modele dostępne na rynku: Alfa Romeo Giulietta, BMW serii 1, Audi A3, Fiat Tipo, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Kia Ceed, Mazda 3, Mercedes Klasa A, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Seat Leon, Skoda Scala, Toyota Corolla.
Natomiast wszystkie parametry spełnia VW Golf VIII, który z takim silnikiem jest dostępny cennikowo od około 94.000 zł brutto.
Część III
Część III to już opisana część w mediach. Przytoczę jednak w tym miejscu niepublikowane dotychczas fakty
W części III IAS chce przeznaczyć na zakup 12 sztuk sportowych hatchbacków kwotę 2.160.000 zł brutto, czyli 180.000 zł brutto za 1 auto.
W tej części IAS nie zamierza opcjonalnie dokupić więcej sztuk.
Kryteria zostały tak opisane, że spełnić je może tylko jeden konkretny model. Tym modelem jest AUDI S3.
W tym miejscu trzeba zwrócić uwagę na kilka bardzo istotnych faktów dotyczących tego modelu. Audi S3 to sportowa wersja Audi A3. W marcu tego roku Audi wprowadziło nowy model Audi A3 oznaczony symbolem 8Y. W tym nowym modelu A3 (8Y) nie ma dostępnej wersji S3. Wersja S3 jest dostępna tylko w starym modelu 8V, który był produkowany od 2012r, a którego produkcja zakończyła się początkiem tego roku.
Ciekawostką jest także fakt, że nowa wersja AUDI S3, która będzie niedługo dostępna, nie spełni parametrów opisanych w SIWZ. Tak więc IAS będzie kupować model AUDI S3 (8V).
Tu dochodzimy do kelejnej ciekawostki. Między innymi z powodu obostrzeń związanych z COVID-19 Audi zaprzestało produkcję modelu S3 (8V). Tak więc IAS będzie kupować model AUDI S3 (8V) ze "stocków", czyli samochodów zalegających na magazynach producenta i poszczególnych dealerów.
Kolejna ciekawostka jest taka, że patrząc na ogłoszenia na popularnym portalu motoryzacyjnym po wyszukiwaniu nowych modeli AUDI S3 wyskakuje 59 ogłoszeń, w tym aż 11 sztuk u jednego dealera. Ceny na portalu zaczynają się od 169.000 zł brutto.
Część IV
W części IV IAS chce przeznaczyć na zakup 4 sedanów kwotę 1.040.000 zł brutto, czyli 260.000 zł brutto za 1 auto.
IAS pozostawia sobie także opcję na zakup dodatkowych 2 sztuk w tej części.
Kryteria zostały tak opisane, że spełnić je może tylko jeden konkretny model dostępny na polskim rynku.
Z powyższych parametrów nie spełniają conajmniej jednego następujące modele dostępne na rynku: BMW serii 3 (za wysokie o 2 mm), Ford Mondeo, Hyundai i40, Infiniti Q50, Jaguar XE, Kia Stinger, Mazda 6, Mercedes Klasa C (za wysoki o 2 mm), Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb, Skoda Octavia, Toyota Camry, VW Passat, Volvo S60 (za mały bagażnik).
Natomiast wszystkie parametry spełnia AUDI A4, które z takim silnikiem jest dostępne cennikowo od około 185.000 zł brutto.
Podsumowanie
1. Mając na uwadze wszystkie fakty przytoczone powyżej, to wychodzi, że Izba Administracji Skarbowej w Warszawie zamierza wydać 4.800.000 zł na zakup 32 aut, czyli średnio 150.000 zł za każde auto.
2. Jeśli Izba Administracji Skarbowej skorzysta z prawa opcji, to może wydać nawet 5.720.000 zł na zakup 38 aut.
3. Izba Administracji Skarbowej tak ustawia przetarg, że w każdej części może wygrać tylko jeden konkretny model z grupy VW-AUDI.
4. Izba Administracji Skarbowej kupuje auta wycofane już z produkcji, czym czyści magazyny producenta i dealera/dealerów, ponieważ taki model Audi S3, który nie jest już produkowany, nie jest nadwyraz popularnym modelem.
CDN.
Dodaj komentarz